Bytte, reklamasjon og angrerett

"Hjelp! Noe er feil!"

Ikke få panikk, vi skal hjelpe deg så godt vi kan. Det første du bør gjøre er å registrere en sak via "Kundeservice" på "Min side". Da vil vi raskt kunne løse problemet på en best mulig måte for deg.

Vennligst sørg for at du registrerer saken i riktig kategori. Da er det enklere for oss å hjelpe deg og fører til at du får raskere og bedre hjelp. Her er en kort forklaring til de vanligste kategoriene:

Bytte farge eller størrelse

Ønsker du å bytte farge eller størrelse kan du enkelt gjøre dette selv.

Du logger inn på «Min side». Her velger du ordren det gjelder og varen du ønsker å bytte. Her kan du også velge farge og størrelse du ønsker å bytte til. Du vil få anledning til å betale for returfrakt. Når dette er gjennomført vil du få tilgang til returseddel. Denne printer du ut, fester på pakken og leverer på ønsket postkontor. Merk at varene du returnerer må være i samme tilstand som da du mottok dem. Så fort vi har mottatt din returforsendelse, vil vårt lager sørge for at de nye varene dine blir pakket og sendt.

Garanti / reklamasjon

Dette er den beste kategorien å bruke når en vare har gått i stykker og det ikke ser ut som at varen har blitt skadet under transport. Vi vil forsøke å løse problemet ved å bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres eller byttes.

Angre kjøp på mottatte varer

Når du har kjøpt en vare bør du ta deg tid til å se om den passer ditt behov. Dersom du ikke trives med den har du angrerett i 14 dager. For å angre må varen være komplett og samme tilstand som du mottok den, i tillegg til at den returneres i original emballasje. Ved retur av varen koster det kr 59,- i returfrakt.

Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet er å registrere en sak i denne kategorien. Da vil vi kunne gi deg litt nyttig informasjon og du vil ha et saksnummer å henvise til når du skal sende varen tilbake.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

Feil med leveransen

Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere det her slik at vi kan rette opp i feilen. Kryss av for alle varene som du savner og hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på om du forteller hva du har mottatt.

Skade på leveransen

Er uhellet ute og pakken din blir skadet mens den er underveis til deg så velger du denne kategorien. Vi har en avtale med Posten for slike tilfeller. Det første du bør gjøre er å registrere en sak hos oss i denne kategorien. Vi svarer deg så fort som mulig. Vanligvis må vi be deg om å fylle ut et skademeldingsskjema og å levere inn den skadde pakken på postkontoret. Dette er for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær vennlig å ikke returnere skadde pakker direkte til oss, for da vil ikke skaden bli registrert av Posten.

"Hvordan registrerer jeg en sak?"

Det er enkelt å melde fra om feil til oss:

  • Klikk på riktig kategori. Se forklaringen over og bruk gjerne linken i overskriften.
  • Du får opp en oversikt over alle ordre du har gjort.
  • For kategorien "garanti / reklamasjon" kan du kun registrere sak på én vare av gangen. Velg varen det gjelder.
  • For de andre kategoriene må du først velge hvilken ordre det gjelder, deretter kan du velge én eller flere varer fra samme ordre.
  • Velg antall og årsak for hver vare. Du velger den årsaken du selv synes passer best. Hvis ingen av årsakene passer så velger du etter beste evne.
  • Skriv inn en melding og last opp bilde hvis det er relevant. Sørg for å skrive tydelig hva som er problemet.
Klikk på "fullfør" nederst på siden. Du vil få en bekreftelse på at saken har blitt registrert.

"Hva skjer etter at jeg har registrert en sak?"

Vi vil svare deg så fort som mulig og finne en løsning som du kan være fornøyd med. Når vi svarer på saken din så sendes det automatisk ut en e-post for å varsle deg. Husk også at du når som helst kan finne igjen saken din under "Kundeservice" på "Min side". 

Hvis du går inn på saken din kan du lese alle svar fra oss og du kan også sende et nytt svar til oss. Vi klarer normalt å svare i saken din i løpet av 24 timer på hverdager, så hvis du ikke får e-post kan det være lurt å logge inn og sjekke. Det hender i blant at e-post kan bli stoppet av et spamfilter.