Spørsmål og svar

Har du spørsmål? For at du enklere skal få svar på dine spørsmål har vi samlet de mest vanlige spørsmålene vi får fra våre kunder.

  • Når får jeg ordrebekreftelse?

Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter du har fullført betalingen.

  • Kan dere sende varene i oppkrav?

Nei, dessverre. Vi sender kun ut varen etter at ordren er registrert betalt. Er det etterskuddsbetaling du er ute etter så kan du benytte deg av "faktura" eller "delbetaling".

  • Jeg har betalt varene. Kan jeg sjekke hvor pakken er i systemet?

Du kan sjekke ordrestatus og pakkesporing ved å gå inn på ”Mine ordre”. Der finner du sporingslinken tilknyttet din ordre. Sendes pakken din som brevpost vil du kun se status "varer sendt".

Når ordren er betalt vil det normalt ta en til to dager før betalingen er registrert hos oss avhengig av betalingsmåte. Hvis du betaler via Collector, kort eller Vipps blir betalingen registrert med en gang. Etter at betalingen er registrert hos oss vil varene bli pakket og sendt. Normal leveringstid er 2-5 virkedager fra ordren er registrert betalt.

  • Jeg har fått ny adresse. Hva gjør jeg?

Logg inn med ditt brukernavn og passord. Gå deretter inn på "Min side" og "legg til ny adresse". Fjern deretter den gamle adressen. Adressen du har valgt som standard vil automatisk bli foreslått når du går til kassen.

  • Jeg har en ordre med gammel adresse. Hva gjør jeg?

Du kan endre fakturaadresse og leveringsadresse på en ubetalt ordre via ”Mine ordre”. Det er viktig at du gjør dette FØR du betaler, for betalte ordre vil være låst for endringer. Det vil av denne grunn ikke være mulig å endre adresse på en ordre når du har betalt via Collector, kort eller Vipps .

NB! Vi anbefaler at du sjekker hvilken adresse som er registrert før du fullfører handelen.

  • Jeg ønsker å motta eller melde meg av nyhetsbrev fra dere. Hvordan gjør jeg dette?

Du kan melde deg på vårt nyhetsbrev ved å registrere deg som en ny bruker og krysse av underveis i registreringen at du ønsker å motta nyhetsbrev. Hvis du allerede er kunde hos oss og ønsker å melde deg på eller av kan du gjøre dette via "Min profil". Sett kryss for kampanjer og nyheter på e-post dersom du ønsker å motta, eller fjern krysset dersom du ikke ønsker å motta nyhetsbrev.

Hvis du ikke ønsker å registrere deg kan du melde deg på nyhetsbrevet vårt bunnen av siden der det står "Nyhetsbrev". Du kan også melde deg av nyhetsbrevet ved å klikke linken som kommer i bunnen av hvert nyhetsbrev.

  • Er det mulig å hente varene selv?

Det er per i dag dessverre ikke mulig å hente varene direkte hos oss, men vi sender alle varene fraktfritt til deg.

  • Jeg får ikke logget inn. Hva kan være galt?

Dersom du har mottatt en aktiveringsmail og bruker linken som står i e-posten er det svært viktig at du bruker hele linken. For å være sikker på dette kan du merke og kopiere hele linken, for deretter å lime den inn i nettleseren. Enkelte e-postlesere kan dele opp linken over to linjer slik at bare halve adressen kommer med når du klikker.

En annen årsak kan være at du har endret eller mistet passordet ditt. Skriv inn din e-postadresse først og hvis du trenger å få tilbakestille passordet kan du trykke på "Glemt passordet ditt?". Du vil motta en e-post med link for tilbakestilling av passord. NB! Det er viktig at e-post adressen du er registrert med er aktiv. Ellers vil du ikke kunne motta link for tilbakestilling av passord.

  • Kan jeg endre passordet mitt?

Ja. Logg på med ditt brukernavn og passord. Gå deretter inn på "Min side" og trykk på "Endre passord". Skriv inn ditt gamle passord for å bekrefte, og skriv nytt passord i de to andre feltene. Klikk deretter på knappen "endre passord".

  • Det er feil på varen jeg har mottatt. Hva gjør jeg?

Dersom det er feil på en vare tilsendt fra oss ber vi deg registrere en reklamasjonssak. Logg inn på "Min Side" og gå til ”Kundeservice”. Registrer en sak i kategorien "Garanti / reklamasjon".

  • Jeg fikk ikke alle varene jeg betalte for. Hva gjør jeg?

For å gi beskjed til oss om at en vare mangler kan du logge deg inn på "Min side" og gå til ”Kundeservice”. Registrer en sak i kategorien "Feil med leveransen".

  • Jeg ønsker å angre på eller bytte en mottatt vare. Får jeg dekket fraktutgiftene for varen jeg returnerer?

Nei, dessverre. Vi tilbyr gratis frakt men det koster kr 59,- i returfrakt når du angrer på kjøpet eller vil bytte størrelse. For å angre må varen være komplett og samme tilstand som du mottok den, i tillegg til at den returneres i original emballasje.

Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet eller bytte er å registrere en sak i riktig kategori. Da vil vi kunne gi deg litt nyttig informasjon og du vil ha et saksnummer å henvise til når du skal sende varen tilbake.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

NB! Vi anbefaler på det sterkeste at du registrerer en sak under ”Kundeservice” i kategorien "Angre kjøp på mottatte varer". Ikke send inn varen før du har fått svar fra oss. På denne måten blir prosessen så smidig som mulig.

  • Er prisene inkludert merverdiavgift (MVA)?

Alle prisene er inkludert MVA. Vi holder til i Norge og det påløper derfor ingen toll eller avgifter når du kjøper varer fra oss.

  • Sender dere pakker til Svalbard eller utlandet?

Nei, dessverre.

  • Hva skjer om jeg lar være å hente pakken min?

I slike tilfeller vil vi trekke kr 200,- fra gjeldende ordre samt returporto etter Postens satser. Eventuelt restbeløp vil bli kreditert. Ønsker du varene må disse bestilles på nytt.

Dersom du mener Posten er ansvarlig for returen ber vi deg ta dette opp med dem. Sendingsnummer på det som ble returnert, og som du må oppgi, finner du under ”Mine ordre”. Tar Posten på seg ansvar for returen og utgifter for frakt vil vi kunne sende varene på nytt uten kostnad for deg.

  • Jeg har ikke fått ordrebekreftelse på e-post. Hva har skjedd?

Det hender dessverre av og til at e-post fra oss stoppes i spamfilter. Det er helt umulig for oss å forsikre oss mot at dette skjer og vi får heller ingen tilbakemelding når e-posten stoppes. Derfor har du alle ordre tilgjengelig via ”Mine ordre” slik at du har full kontroll.

Fremdeles noe som er uklart? Kontakt oss her!